Härliga vinterkväll..

Jag måste erkänna att jag blivit något mera pysslig än förut kanske kan vara för att vi har nu mera utrymme!
I helgen som var, åkte jag, Johan & svärmor till Nybo Krysset på julmarknad och shoppade loss. Jag fyndande många söta små ting, vilka passar utmärkt in i vårt aningen strikta hem. Blandningen är underbar, vi vill blanda nytt å gammal och på så sätt hitta vår egen nicsh och som vi njuter=)
Jag köpte en bok som inte bara ger inspiration men även många idèer, om hur man kan använda gamla ting på nytt! Jag älskar den! Min absolut bästa kvällslektyr EVER och jag vill rekommendera Er att ta Er tid att åka ut dit.
Mysfaktor: Hög!

Förresten, smides-tråd-korgen gjorde sig jätte fint här ute med mossa och granris i, min svärmor är den bästa. Hon säger sig vara från den generation som verkligen var tvungna att använda naturens medel för att överhuvudtaget överleva, som att...
- stöpa egna ljus (blir lördagens mys-syssla med fantastiska Helen)
- Tillverka egna kransar (tisdagens mys-syssla med underbara svärmor Siv)
men sen att de fick slakta djuren etc är jag glad att jag slipper, Skulle som ta bort njutningen av jul-skinkan=S

Jag och svärmor gick en kurs på Hedvigsträdgårdar inom kransbinderi i höstas och det var så mysigt!
Jag måste få flika in med att det är mycket sällan vi lever i nuet, tankarna far alltid till vad som varit och vad som komma skall men när man pysslar med sånt så är man i nuet. Man har inte tid eller utrymme för andra tankar och det var det som fångade mig. Kreativiteten var den andra, det är sjukt vad jag underskattat mig själv!
Det är ju helt fantastiskt när man upptäcker dolda egenskaper hos sig själv, att man inte bara är den där tjejen, kompisen, flickvännen eller arbetskamraten- jag är så mycket mer än vad som syns!
Det ger mig inspiration & vilja.

∞Kärlek∞

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0