Misär

Johan gick inte med på att ta hjälp av Tobbe, detta skulle vi klara själva!
Så nu har vi slipdamm i halva huset..I eftermiddags fick jag nog och begav mig upp för att fortsätta dona i badrummet. Jag hade köpt kakel-dekal som jag skulle sätta upp. Allt gick super bra framtills jag nådde badrumsskåpet! Självklart skulle jag bli tvungen att montera ner den för att klistra på dekalerna...Det är här det blir roligt! Jag inser ju ganska snabbt att jag inte kommer att klara av att skruva och hålla i skåpet på egen hand så jag ropar på Johan, en halvmunter Johan kommer upp för hjälpa mig men samlar sina krafter och sätter fart. Skåp-f_n var super-tung och kablar och sånt som är kopplade till skåpet gick inte att koppla ur så vi bestämde oss att skruva tillbaka helvetet...DÅ har Johan tappat krafter att hålla i skåpet medans jag har skurit mig på sidan av skåpet och blöder samtidigt som jag försöker måtta in skruven...MITT I ALLT DETTA ringer det på dörren nere!!!!
Vi bägge står med bägge händerna fulla och kan inte lämna skåpet för att ens öppna dörren. Det var svärmor som skulle titta in på kaffe och ihärdig var hon. Ringde å ringde å ringde.... hon hörde ju skruvmaskinen så hon förstod ju att vi var hemma. Snacka om stress på hög nivå! Till slut fick vi till det och jag kunde springa ner å släppa in svärmor, ojojojoj vilken eftermiddag!!!

Jag sitter faktiskt å skrattar lite för mig själv nu för vi måste ha sett riktigt roliga ut...

KÄRLEK


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0