År 2010

Gott nytt kära!

Vi firade vår nyår på jobbet. Vi började dagen med en lååångpromenad följt av bio; vi såg AVATAR, har du inte sett den ännu så måste du göra det!
Jag kom på mig själv att jag satt och rös igenom större delen av filmen, så fantastiskt vacker konstverk!

Idag är vi bägge lediga och har bjudit över Johan bror på middag. Oxfilè och sånt! Vi får unna oss lite ikväll för det är vi värda.
Nyårslöfte; Jag vet väl egentligen inte varför jag anger dem varje år, kanske för att jag vill att klischan ska överleva från generation till generation. Åter igen ska jag ta hand om min kropp & själ bättre, med allt vad det innebär. Samt så ska jag ta tag i mina studier en gång för alla. Det är ju så, vänner att jag fyller trots allt 30 år i år och känner att jag förmodligen inte kommer att komma särskilt längre än så här. Så jag måste göra mig själv den tjänsten...Det skulle betyda så mycket för min rätt sargade själ vad gäller studier. För det är nåt jag ALLTID varit dålig på, haft några ljusa stunder men alldelens för få för att boosta upp självförtroendet. Men nu har jag nått en gräns, precis som med rökningen en gång i tiden..Nu får det vara nog! Nu ska jag bevisa för mig själv att jag visst det kan, att jag är inte dum heller svagbegåvad som många talade om för mig under uppväxten. Sånt sätter spår helt klart men jag vet bättre nu OCH tack Gode Gud för det!

Jag hoppas att Ditt år blir så underbar som den någonsin kan bli, att Du får allt du önskar dig och mera därtill. Tillfälligheter och slump, japp de är en del av livet men lika mycket som betyg säger vem du är, säger tillfälligheten lika lite. Det beror bara vilket fas och läge du är i livet. Vad nöjd med allt du åstadkommit, för det har du gjort på egen hand!

Kärlek - Respekt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0